środa, 23 kwietnia 2014

Dzień Książki

    23 kwietnia każdego roku 

Światowy Dzień Książki 



Mamy swoje ulubione książki .. 
u mnie zmienia się to z upływem czasu ..
Ostatnio czytam kolejną Wiesława Myśliwskiego "Nagi sad"
i "Kamień na Kamieniu" ..a tę po raz drugi..
Często wracam do dawniej przeczytanych .... 
***
Balkon w kwiatkach ,kubek kawy ,dobra muzyka i
oczywiście okulary..Czytam "na zmianę"
Raz tę raz tę .. i cały czas mam ochotę zatrzymać biegnący czas..
przecież ma zadyszkę i ledwie zipie.. 
i...po co tak szybko ?


11 komentarzy:

  1. Witaj Olu!
    Ja też mam swoje ulubione książki.
    Zdjęcie jak fotos z filmu Siekierezada... Tyle tylko, że wiosną.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj witaj! Poświątecznie Michale! A to pech! Nie byłam na filmie Sikierezada! .. Ale nic to ,u mnie to fotoszop usiłuje zatrzymać czas ..dziękuję za odwiedziny! Pozdrawiam Ola

    OdpowiedzUsuń
  3. Oleńko, piękne zdjęcia i Ty rozpromieniona. Cudne, mimo tego potwora za Tobą :) Książki pozwalają uciec, nawet przed upływem czasu, bo w inny czas nas przenoszą, w inną przestrzeń. Ściskam Cię mocno!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały komentarz .. tak właśnie jest .."w inny czas .."
    Dziękuję Małgosiu! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Oleńko. Nasze ukochane książki. Są takie, do których wracamy, są takie z którymi się nie rozstajemy. Wystarczy świadomość, że są na półce. Z całą pewnością kształtują nas, pobudzają wyobraźnię, wywołują emocje.
    Zdjęcie intrygujące. Można różnie odczuwać i interpretować. Na pierwszym planie Ty - uśmiechnięta, szczęśliwa, a drugi plan? Lepiej, czy gorzej, że nie wiesz o zbliżającym się zagrożeniu? A reakcja niewidzialnych uczestników?
    Pozdrawiam Cię cieplutko Wanda
    Ps. 25 kwietnia to Dzień Ziemi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! Dzień Ziemi!
      Wando! Pociąg to symbol ..nie istnieje na tych torach,to obrazek malowany fotografią..! A mnie na torach fotografował uczestnik spaceru .. nie było pociągu ,więc go nie widział!! Tylko czas jest realny ,a warto go zatrzymać ,choćby na chwilę wytchnienia :) Pozdrawiam również ciepło Ola

      Usuń
  6. Palec powiększony przez szkło okularów to super szczegół : ) Jimi Hendrix w 1967 nagrał bluesa z/t "Hear My Train a Comin". Pomyślałem sobie o tym utworze patrząc na obrazek z lokomotywą. Symbolika nadjeżdżającego pociągu, zmiana na lepsze? gorsze? początek czy koniec? Któż to wie? Ten pociąg wygląda groźnie ale może to tylko projekcja mojego umysłu. Pozdrawiam!
    http://www.youtube.com/watch?v=EaOrHarHavk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Palec przypadkowo,książka nie :) .. a symbolika nadjeżdżającego "retro pociągu" , no cóż! tyle filozoficznych rozwiązań ile patrzących . :)
      Pozdrawiam również .

      Usuń
    2. Sumana Saman! Aaa!! co do muzyki to mam swoje wybrane ,chociaż wszystkie nie zmieściły się w 100 listy Genevieve ..http://www.youtube.com/alobka ..poza tym słucham klasyki z różnych dziedzin ,także..blues'a.
      JH u mnie prawie na topie. Pozdrawiam raz jeszcze. :)

      Usuń
  7. Ja też nie wyobrażam sobie zycia bez książek.
    A Ty dzielna jesteś, że tak na torach kolejowych stanęłaś!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. To wszytko Stokrotko ,to pewna symbolika ..pociąg jest z ub.wieku i nie istnieje na tych torach .. czas tylko jest realny , pędzący ,
    warty zatrzymania ,a choćby po to,żeby spokojnie ....poczytać!! Ale czas i tak robi swoje ! Patrz! Niedługo lato przybędzie :) Pozdrawiam Cię serdecznie

    OdpowiedzUsuń